
教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | 講師 | 所属 | 外国語学部 英米語学科 |
---|---|---|---|
ふりがな | じゃんぼる けびん | 生年 | 1984年 |
学歴 | 2010 – Master of Arts, Applied Linguistics. Ohio University --Thesis: An Investigation of the Game Halo 3’s Online Community of Practice --CALL (Computer Assisted Language Learning) Coursework 2007 – Bachelor of Arts, Linguistics. Ohio University --TEFL (Teaching English as a Foreign Language) Certificate --Minor in Japanese 2003 – High School Diploma. Stow-Munroe Falls High School 2003年6月 米国ストーアンドムンローフォルズ公立高等学校 卒業 2003年8月 米国オハイオ大学 言語学学部 入学 2007年6月 米国オハイオ大学 言語学学部 卒業 B.A.(言語学学士) 2009年8月 米国オハイオ大学大学院 言語学研究科 修士課程 入学 2010年6月 米国オハイオ大学大学院 言語学研究科 修士課程 修了 M.A.(言語学修士) |
||
学位 | Master of Arts, Linguistics. Ohio University (2010) Bachelor of Arts, Linguistics. Ohio University (2007) |
||
研究分野 | Second Language Acquisition, English as a Second or Foreign Language | ||
研究テーマ | Extensive Reading, Vocabulary Acquistion, Second Language Instruction |
学術論文
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行雑誌又は発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
Service Learning in the Language Classroom | 単 | 2019 | Reports from English Teachers’ Seminar, Chubu University (Online Journal) |
|
Developing an Online English Placement Test for PASEO Classes | 共 | 2022 | 『中部大学リベラルアーツ論集』 第4号, pp. 44-49 | |
A Report on PASEO Classes in 2021 | 単 | 2022 | 『中部大学教育研究』No. 22, pp. 33-38. | |
Helping Students Think Critically Through Student-Centered Task Design | 単 | 2023 | 『中部大学リベラルアーツ論集』 第5号, pp. 122-126 | |
A Report on PASEO Classes in 2022 | 単 | 2023 | 『中部大学教育研究』No. 23, pp. 65-70. | |
Are Mini Whiteboards the Quickest Way to Improve Your Instruction? | 単 | 2024 | 『中部大学リベラルアーツ論集』 第6号, pp. 41-49 | |
Memory: What Every Language Teacher Should Know by Steve Smith and Gianfranco Conti (Review) | 単 | 2024 | Nagoya JALT Journal, 5(1) | |
Minimizing Performance: Rethinking Extensive Listening and Extensive Reading Assignment Design to Foster Authentic Engagement in the Reading Process | 単 | 2024 | Extensive Reading in Japan. 17(1) |
資格・免許
資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
---|---|---|---|
Japanese Language Proficiency Test, N1 Level | 2021 | 共益財団法人 日本国際教育支援協会 (JEES) 231410368 | |
Teaching English as a Foreign Language (TEFL) Certificate | 2007 | Ohio University |
所属学会名称
所属学会名称 |
---|
Member, 2018-present, The Japan Association for Language Teaching (JALT) |
Member, 2018-2020, JALT Special Interest Group, Vocabulary |
Member, 2021-present, JALT Special Interest Group, Extensive Reading |
Member, 2024-present, The Japan Association of College English Teachers (JACET) |
主な担当科目名 対象学部・学科
担当科目名 | 対象学部・学科 |
---|---|
Advanced Reading 1/2 | 外国語学部 英米語学科 |
Essay Writing 1/2 | 外国語学部 英米語学科 |
Communicative Discussion 1/2 | 外国語学部 英米語学科 |
Introduction to English-Speaking Cultures / 英語圏の文化構造 | 外国語学部 英米語学科 |