教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | 外国語担当専任講師 | 所属 | 言語教育開発センター |
---|---|---|---|
ふりがな | かとう まさこ | 生年 | 1979年 |
学歴 | California State University, Fullerton (2002-2005) Nanzan University (1998-2002) |
||
学位 | M.A. in Speech Communication, California State University, Fullerton (2005) B.A. in British and American Studies (2002) |
||
研究分野 |
English Education Intercultural Communication |
||
研究テーマ |
Communication Effectiveness Culture Shock Translation |
著書
題名 | 単・共 | 発行日 | 発行所名 | 備考 |
---|---|---|---|---|
Perception of Effective Communication in the United States and Japan: Developing a Derived Etic Measure | 単 | 2005 | California State University, Fullerton | |
Facing Changes-Learning English through Critical Thinking | 共 | 2025 (scheduled) | 未定 | Work in progress |
学術論文
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行雑誌又は発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
An English Translation of The Story of My Hat by Takeo Arishima | 単 | July, 2022 | 名古屋外国語大学論集 第11号 | |
An English Translation of The Drowning Children by Takeo Arishima | 単 | July 2023 (scheduled) | 名古屋外国語大学論集 第12号 | Work in progress |
作成した教科書
教科書名(対象講義名) | 単・共 | 年月 | 備考 |
---|---|---|---|
Facing Changes-Learning English through Critical Thinking | 共 | 2025 (scheduled) | Work in progress |
資格・免許
資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
---|---|---|---|
High School Teacher's Certificate (English) | 2002 | Nanzan University |
社会的活動等
活動事項 | 期間(年月) | 活動機関名 |
---|---|---|
Conversation Space | April, 2024 to present | NUFS (Teacher-facilitated social gathering to encourage the use of English outside classes) |
所属学会名称
所属学会名称 |
---|
Japan Communication Association |
The Society for Intercultural Education Training and Research |
期間(年月) | 事項 | 備考 |
---|---|---|
2017-2020 | Chubu University | |
2008-2010 | Mt. San Antonio College | |
2007-2008 | California State University, Fullerton |
受賞事項 | 年月 | 備考 |
---|---|---|
William B. Gudykunst Memorial Award | 2005 |
主な担当科目名 対象学部・学科
担当科目名 | 対象学部・学科 |
---|---|
Core English 1&2 | 中国語学科 世界教養学科 |
Advanced Core English 1&2 | 中国語学科 世界教養学科 |
PUT | 英米語学科 |
Academic Writing 1&2 | 世界教養学科 |