グローバルナビゲーションへ

本文へ

ローカルナビゲーションへ

フッターへ



ホーム > 大学案内 > 教員紹介

テイラー・マイズリッシュTaylor Meizlish


テイラー・マイズリッシュ

教員の教育・研究活動報告

役職/職名 外国語担当専任講師 所属 言語教育開発センター
ふりがな テイラー ・ マイズリッシュ 生年 1987年
学歴 University of Oregon, U.S.A.
Waseda University, Japan
学位 Bachelor of Arts in Linguistics, University of Oregon, U.S.A.
Master of Arts in Linguistics: Language Teaching Specialization, University of Oregon, U.S.A.
研究分野 Pragmatics, Second-language Pragmatics, Instructed Pragmatics, Corpus Pragmatics
研究テーマ Teaching of second-language pragmatics to learners of English,

主な研究業績

著書

題名 単・共 発行日 発行所名 備考
Teaching "Suggesting" to Intermediate Learners Through Pragmatic Principles 2012 University of Oregon Master's Thesis

学術論文

題名 単・共 発行・発表日 発行雑誌又は発行学会等の名称 備考
Pragmatics and a Locally-Made Corpora: A Toolkit for Teaching Speech Acts 2023/07/01 Nagoya University of Foreign Studies Teacher Development Symposium
Training Learners to Recognize Language Strategies 2024/07/01 Nagoya University of Foreign Studies Teacher Development Symposium

学会発表等

題名 単・共 発行・発表日 発行学会等の名称 備考
Using Discourse Completion Tasks as a Model for Teaching Speech Acts 2023/11/27 Japan Association of Language Teachers

所属学会

所属学会名称

所属学会名称
JALT
JALT Pragmatics Special Interest Group

主な職歴

期間(年月) 事項 備考
2008
2008-2010
2013-2019
2020-2022
2022-
Bicycle Mechanic
Manager/Mechanic, University of Oregon Bike Program
Assistant Language Teacher, Japan
Instructor, Sugiyama Women's University
Full-time Lecturer, NUFS

科学研究費等外部資金採択実績

名称 題名 機関名(採択時) 年度 備考
Grants for Promotion of Educational Research Activities Program Using AI to Analyze Natural Language and Create a Corpus for Teachers and Students Nagoya University of Foreign Studies 2024/4/01

主な担当科目と授業の改善と工夫

主な担当科目名 対象学部・学科

担当科目名 対象学部・学科
Core English 1
Core English 3
Core English 4

Advanced Core English 1

Advanced English 1

Essay Writing 1
CLED
DBAS

授業の改善と工夫

改善と工夫内容
Research and development of second-language pragmatics instructional materials for learners of English including awareness raising and speech acts instruction and authentic language via corpus pragmatics.