教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | English Lecturer /外国語担当専任講師 | 所属 | 言語教育開発センター |
---|---|---|---|
ふりがな | じっふぉ くりすとふぁー | 生年 | 1980年 |
学歴 | BA Geography and Development Studies, 2002 Post Graduate Diploma, Development Studies, 2004 MA TESOL (Teaching English as a second or foreign language), 2020 |
||
学位 | MA TESOL | ||
研究分野 |
Pragmatics Word Associations Use of LLM in EFL research |
||
研究テーマ |
Can an LLM analyze the pragmatic skills of students? Can an LLM analyze the word association networks of students? |
学会発表等
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行学会等の名称 | 備考 |
---|---|---|---|---|
The use of Word Associations in EFL | 単 | 2024/01/20 | NUFS |
大学教育の改善に関する活動
活動事項 | 年月 | 備考 |
---|---|---|
Reviewed an article for the 2022 NUFS Teacher Development Proceedings | 2022/ 03/ 07 | |
2023 NUFS Teacher Development Symposium, Proceedings Manager | 2023 | |
2023 NUFS Teacher Development Symposium, Proposal Review Manager | 2024 |
資格・免許
資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
---|---|---|---|
Certified Peer Reviewer Course | 2023/01/19 | ELSEVIER, 33156677 |
社会的活動等
活動事項 | 期間(年月) | 活動機関名 |
---|---|---|
Manager of Nagoya International Futsal and Soccer club | 2010-present | Nagoya International Futsal and Soccer club |
Manager of Nagoya Childrens Soccer Club | 2022-present | Nagoya Kids Soccer (in English) |
所属学会名称
所属学会名称 |
---|
NAGOYA JALT Chapter |
JALT Vocabulary SIG |
名称 | 題名 | 機関名(採択時) | 年度 | 備考 |
---|---|---|---|---|
"教育研究活動推進助成経費 (Education and Research Activity Promotion Grant)" | Using AI to process natural language and create a corpus for teachers and students. AIを使って自然言語を処理し、教師と生徒向けコーパスを作成する |
N.U.F.S. / 名古屋外国語大学 | 2024/01/16 |
主な担当科目名 対象学部・学科
担当科目名 | 対象学部・学科 |
---|---|
Core English 1 | Department of British and American Studies |
English Structure & LA Reading 1 | World Liberal Arts Department |
Essay Writing 3/4 | Department of British and American Studies |
授業の改善と工夫
改善と工夫内容 |
---|
My main plans for improvement involve the use of LLM (such as Chat GPT). I am working on ways to use it for research, for lesson planning, for lessons, for self study. I am also working on ways to stop students from using it to cheat on writing tasks. |