教員の教育・研究活動報告
役職/職名 | 英語教育担当主任/教授 | 所属 | 世界共生学部 世界共生学科 |
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ふりがな | ぽーる あれん くれいん | 生年 | |
学歴 | ミシガン州立大学(米国)経営学部卒業 Michigan State University / College of Business アストン大学(英国)大学院修了 Aston University |
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学位 | 経営学士[1989年 ミシガン州立大学] Bachelor of Arts (BA) in Business Administration - Supply Chain Management with emphasis in Purchasing and Operations Management 修士(応用言語学−英語教授法)[2003年 アストン大学] Master of Science (MSc) in Applied Linguistics and TESOL |
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研究分野 | Curriculum Design, International Service Learning, Identity and Cultural Diversity | ||
研究テーマ |
- Identity and Cultural Diversity - Intercultural Communication Competency |
学術論文
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行雑誌又は発行学会等の名称 | 備考 |
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Texture in text: A text discourse analysis using Halliday and Hasan’s model of cohesion(結束性の分析) | 単 | 2006 | 名古屋外国語大学外国語学部紀要 | 第30号 pp. 131-156 |
Self-Selected Topics vs. Teacher-Selected Topics: The Impact on Writing Fluency | 共 | 2016 | Korea TESOL Journal, Vol. 12, No. 2, pp 47-64 | Co-authored with Kevin Ottoson |
Collaborating to Develop the Content-Based Core English Language Program in the School of Global Governance and Collaboration | 共 | 2019 | 名古屋外国語大学論集第5号2019年7月 | Co-authored with Daniel Lumley |
Transitioning to Online Learning the Collaborative Way | 単 | 2021 | 名古屋外国語大学論集第8号 2021年2月 |
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Developing EFL Learner's Interactional Competence through Discursive Practice: A Longitudinal Classroom Study Using Mixed Methods | 共 | 2023 | International Journal of English Language Teaching Vol. 11, No. 3, pp 13-51 |
Co-authored with Kazuyoshi Sato |
学会発表等
題名 | 単・共 | 発行・発表日 | 発行学会等の名称 | 備考 |
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Using Video Feedback To Reduce Fossilization | 単 | 2000 | JALT国際大会, 静岡 Shizuoka, Japan |
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A Community of Motivated Language Learners | 単 | 2006 | JALT国際大会, 北九州 Kitakyushu, Japan |
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How to Use Moodle in Your Classes | 単 | 2008 | 名古屋外国語大学 学内ワークショップ Nisshin, Japan |
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Conversation Strategies: Who, What, When, Why, and How | 単 | 2008 | 名古屋外国語大学 英語教員ワークショップ Nagoya, Japan |
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Rubrics for Busy Teachers | 単 | 2010 | 名古屋外国語大学 英語教員ワークショップ Nagoya, Japan |
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Developing Communicative Skills Using Input and Output Activities | 単 | 2010 | 名古屋外国語大学 英語教員ワークショップ Nagoya, Japan |
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The Power of an Integrated Curriculum Through TBLT | 共 | 2011 | JALT国際大会, 東京 Tokyo, Japan |
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X-Rated: The Explicit Teaching of Language Learning Strategies | 単 | 2011 | JALT Nagoya Chapter 発表会 Nagoya, Japan |
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Introduction to Language Learning Strategies | 単 | 2012 | 名古屋外国語大学 英語教員ワークショップ Nagoya, Japan |
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Building a Community of Practice through Curriculum Integration | 共 | 2012 | 第9回極東英語教育国際研究集会、ウラジオストク、ロシア Far Eastern English Language Teaching Association (FEELTA) 9th International Conference, Far Eastern Federal University, Vladivostok, Russia |
「4技能の総合を目指カリキュラムによる学習効果」で本学科の英語カリキュラムについての発表 |
Building a Community of Practice Through Collaborative Dialogue | 共 | 2013 | The 5th Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching (TBLT 2013), University of Alberta, Canada |
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The impact of a short- term study abroad program on the international understanding of Japanese and Korean students studying together in the U.S. | 共 | 2014 | The 20th Conference of the International Association of World Englishes (IAWE) Amity University - Noida Delhi, India |
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number 25580141 |
The Impact of International Service Learning on Students' Intercultural Communicative Competence | 共 | 2014 | Japan Association of College English Teachers (JACET) 53rd International Convention, Hiroshima City University, Hiroshima, Japan | This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number 25580141 |
The ICC Development of Japanese Learners | 共 | 2015 | 2015 JALT国際大会, Shizuoka, Japan |
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number 25580141 |
The impact of non-native interactions on intercultural communication competency in the context of an international volunteer work camp in Vietnam | 共 | 2015 | The 21st Conference of the International Association of World Englishes (IAWE) Boğaziçi University, Istanbul, Turkey |
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number 25580141 |
Improving EFL learners' communication skills through volunteer work projects in Asian countries | 共 | 2016 | 12th Annual CamTESOL Conference on English Language Teaching Institute of Technology Cambodia Phnom Penh, Cambodia |
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number 25580141 |
Developing Interactional Competence through Collaborative Dialogue | 共 | 2017 | The 7th Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching (TBLT 2017), University of Barcelona, Spain |
大学教育の改善に関する活動
活動事項 | 年月 | 備考 |
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Director of English Education 英語教育主任 Faculty and Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学部・学科 |
2023 - Present | |
Faculty Committees 世界共生学部運営会・地域創生運営会・大学情報発信部会・入学試験委員会・大学英語教育プログラム検討会・国際交流委員会・学部教務委員会・個人情報保護委員会 |
2023 - Present | |
Faculty Committees 世界共生学部運営会・地域創生運営会 |
2017-2022 | |
Faculty Committees 世界教養プログラム部会・言語教育開発センター部会・世界共生学部運営会・地域創生運営会 |
2014-2017 | |
English Curriculum Director Department of Global Governance and Collaboration |
2017 - 2022 | Co-director: Daniel Lumley |
日本英語模擬国連 - 近畿大学 - 学生代表者アドバイザー Japan English Model United Nations - Student Advisor Kindai University |
2017 - Present | https://www.glhjapan.com/about-jemun.html |
Core English Curriculum Development Director Center for Language Education and Development (CLED) and the School of Foreign Languages 言語教育開発センター・外国語学部 |
2014 - 2015 | In charge of developing the original Core English program and hiring the teaching staff. |
Content-based English Curriculum (CBEC) Co-coordinator Department of English Language Teaching |
2008 - 2018 | Co-coordinator: Mathew S. White |
Academic Writing Program Coordinator (1st year Academic Writing I/II, 2nd year Academic Writing III/IV, 3rd year Writing & Presentation I/II) as part of the Integrated Content-based English Curriculum in the Department of English Language Teaching |
2008 - 2018 | |
English Teaching Practice Advisor 英語教育実習指導員 |
2008 - 2019 | |
名古屋外国語大学主催、全国学生通訳コンテスト予選審査委員 National Student Interpretation Contest - Preliminary Contest Judge |
2008 - Present | |
University English Speech Contest - Chairperson | 2008 - 2017 | |
「自我作古」第3:海外研修特集:New Perspectives: The Australia Study Program at Australia Catholic University | 平成23年3月31日 | |
「自我作古」第4:コンテンツベースの英語カリキュラム特集: Content-based English Curriculum Course Outlines and Original Sample Teaching Materials | 平成24年3月31日 | |
「自我作古」第5:英語教育学科開設来4年間の反省:The Content-based English Curriculum (CBEC) in the Department of English Language Teaching: The First Five Years and Beyond | 平成25年3月31日 | |
「自我作古」第6:英語教員養成特集:Making a Difference in English Education: The Department of English Language Teaching at Nagoya University of Foreign Studies | 平成26年3月31日 |
資格・免許
資格・免許の名称 | 取得年月 | 発行者・登録番号 | 備考 |
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日本語能力試験 [ 一級 ] Japanese Language Proficiency Test Level N1 |
January 2018 | JLPT 認定 N1A154586J |
日本国際教育支援協会 Japan Educational Exchanges and Services |
社会的活動等
活動事項 | 期間(年月) | 活動機関名 |
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小学校英語教科化に向けた専門性向上のための講習 Program to Foster the Development of Professional English Teachers for Elementary School Education |
2016 - 2019 | 愛知教育大学 Aichi University of Education |
Global Passport: Global Communication Program 模擬授業実施(東海学園高等学校, 名古屋市立菊里高等学校、愛知県立日進高等学校) |
2012 - 2019 | 高大連携プログラム |
Super Global High School English Program Coordinator (Ogaki Kita High School, Gifu Prefecture) | 2015 - 2016 | 高大連携プログラム |
建築ボランティアーカンボチア | 2011年1月 | ハビタットフォーヒューマニティ、 Habitat for Humanity – Cambodia – Volunteer |
特別英語の講座「初めてEnglish!」 | 2011年1月 | 日進市教育委員会生涯 |
Asian Youth Forum 7 – Manila, Philippines – Student Advisor | 2009年12月 | Asian Youth Forum |
所属学会名称
所属学会名称 |
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Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL), Japan Association of College English Teachers (JACET), Japan Association of Language Teachers (JALT), JALT College and University Educators SIG, JALT Teacher Development SIG |
期間(年月) | 事項 | 備考 |
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1990年1月~1991年3月 | Johnson Controls, Inc. - Automotive Seating Group ジョンソンコントロールズ株式会社勤務 |
バイヤー Buyer - Automotive Seating Group |
1991年3月~1993年3月 | Bloomington-Normal Seating Company - 1st tier supplier to Diamond Star Motors (Mitsubishi-Chrysler joint venture automobile manufacturing) ブルーミントンノーマルシーティングカンパニー勤務 |
生産管理・在庫管理 Production and Inventory Controller - Just in Time (JIT) Management |
1993年5月~1994年11月 | イーオン英会話 英語講師 | |
1995年1月~2001年2月 | ECC外国語学院 講師トレーナー, コーデイナーター Teacher Trainer / Program coordinator |
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1997年4月~2002年3月 | 明徳短期大学(星城大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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1999年4月~2002年3月 | 愛知医科大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2001年4月~2005年3月 | 椙山女学園大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2001年4月~2005年3月 | 名古屋短期大学(桜花学園大学) - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2001年4月~2005年3月 | 名古屋学院大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2001年4月~2005年3月 | 金城学院大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2001年4月~2005年3月 | 名古屋外国語大学 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
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2005年4月~2008年3月 | 名古屋外国語大学 - 英米語学科 - 招聘講師 Invited Lecturer |
Department of British and American Studies 英米語学科 |
2010年4月~2013年3月 | 中京大学 - 国際英語学科 - 英語非常勤講師 Adjunct Lecturer |
Department of World Englishes 国際英語学科 |
2008年4月~2018年3月 | 名古屋外国語大学 - 英語教育学科 - 准教授 Associate Professor |
Department of English Language Teaching 英語教育学科 |
2018年4月~現在 | 名古屋外国語大学 - 世界共生学科 - 教授 Professor |
Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学科 |
名称 | 題名 | 機関名(採択時) | 年度 | 備考 |
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挑戦的萌芽研究 | アジアにおける若者の国際ボランティア活動がグローバル人材育成に与える効果について | 名古屋外国語大学 | 平成25年度~平成27年度 | 研究分担者 |
主な担当科目名 対象学部・学科
担当科目名 | 対象学部・学科 |
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Argumentation and Debate 1, 2 | Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学科 |
Discourse Analysis 1, 2 | Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学科 |
Global Governance Seminar 1, 2, 3, 4 (American Culture and Identity Diversity) |
Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学科 |
地域創生科目 Local Area Development - "Glocal" Governance Program Vietnam |
Department of Global Governance and Collaboration 世界共生学科 |
授業の改善と工夫
改善と工夫内容 |
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(1) Original and custom teaching materials are used in all classes (very little use of commercially-produced textbooks) (2) Learning Reflection Logs (LRL) for student reflection on course content learning (3) MOODLE (online course management system) used to create a ‘blended learning environment’ for additional content input and student submission of LRL and reports (4) All English Mode (AEM) rule in all classes to allow for maximum student input and output of English (5) Student-centered discussion groups (6) Seminar students research and write academic reports each semester which are collected and published in the form of a book (7) Extensive feedback on all student output (homework and writing assignments) (8) Extensive language input through audio-visual aids such as Powerpoint presentations, news reports, movie clips, and music |