Center for EFL Teacher Development
名古屋外国語大学は毎月、現職の中学校・高校の英語教員の方(AETも含む) を対象にしたワークショップを開催しています。
We have monthly workshop for junior and high school teachers of English including AETs.
We have monthly workshop for junior and high school teachers of English including AETs.
参加者の感想
「このワークショップなくしては授業を自信を持っておこなうことはできません。自分の実践を他の先生方と共有し、お互いに学び合う貴重な機会となりました。佐藤先生の具体的なコメントやアドバイスによって次の実践への道が開ける思いをいつもしていました。大変有益な学習会であり、貴重で本当にcooperativeなlearning communityであったと思います。」(名古屋市内中学教員 H.Y)
「このワークショップに参加して英語の指導力が格段に伸びました。また、参加者の方々の熱意に刺激を受け、頑張らなければという気持ちになりました。参加されている先生方の取り組みから様々なアイデアをいただき授業に利用させていただきました。」(岐阜県高校教員 K.T)
「目標を持って一年間実践に取り組むことができるのでアクションリサーチは大変だけど意味があることだと思います。特にcommunicativeに授業をやって結果が出ている高校の例を聞かせてもらうと、もっとcommunicativeにしなきゃ、と思えます。」(愛知県高校教員 A.T)
" I really appericiate this opportunity. Many ideas given by other teachers helped me to improve my class. Also, it was helpful to share the same kinds of problems as I have with other teachers. Their energy encouraged me to go forward." (ALT at JHS in Aichi, J.W)
"With this monthly report and presentation, I could have good chances to reflect my lessons objectively in the light of other participants' presentation. I have also been encouraged by other teachers. Sometimes it was tough for me to give a presentation when I had nothing special to report within a short interval. Even in such a situation, I kept in mind trying to find out what I had done in my classes. What is more important and encouragement is other teachers' existence. "I am not the only one who is struggling for my daily lesson," Every time I attend this action plan's presentation, I was impressed with other teachers' effort in their situation and learn a lot from them." (SHS teacher in Aichi, R.I)
「このワークショップに参加して英語の指導力が格段に伸びました。また、参加者の方々の熱意に刺激を受け、頑張らなければという気持ちになりました。参加されている先生方の取り組みから様々なアイデアをいただき授業に利用させていただきました。」(岐阜県高校教員 K.T)
「目標を持って一年間実践に取り組むことができるのでアクションリサーチは大変だけど意味があることだと思います。特にcommunicativeに授業をやって結果が出ている高校の例を聞かせてもらうと、もっとcommunicativeにしなきゃ、と思えます。」(愛知県高校教員 A.T)
" I really appericiate this opportunity. Many ideas given by other teachers helped me to improve my class. Also, it was helpful to share the same kinds of problems as I have with other teachers. Their energy encouraged me to go forward." (ALT at JHS in Aichi, J.W)
"With this monthly report and presentation, I could have good chances to reflect my lessons objectively in the light of other participants' presentation. I have also been encouraged by other teachers. Sometimes it was tough for me to give a presentation when I had nothing special to report within a short interval. Even in such a situation, I kept in mind trying to find out what I had done in my classes. What is more important and encouragement is other teachers' existence. "I am not the only one who is struggling for my daily lesson," Every time I attend this action plan's presentation, I was impressed with other teachers' effort in their situation and learn a lot from them." (SHS teacher in Aichi, R.I)
- 2023年度の活動 Workshops in 2023
- 2022年度の活動 Workshops in 2022
- 2021年度の活動 Workshops in 2021
- 2020年度の活動 Workhshops in 2020
- 2019年度の活動 Workhshops in 2019
- 2018年度の活動 Workshops in 2018
- 2017年度の活動 Workshops in 2017
- 2016年度の活動 Workshops in 2016
- 2015年度の活動 Workshops in 2015
- 2014年度の活動 Workshops in 2014
- 2013年度の活動 Workshops in 2013
- 2012年度の活動 Workshops in 2012
- 2011年度の活動 Workshops in 2011
- 2010年度の活動 Workshops in 2010
- 2009年度の活動 Workshops in 2009
- 2008年度の活動 Workshops in 2008
- 2007年度の活動 Workshops in 2007
- 2006年度の活動 Workshops in 2006
- 2005年度の活動 Workshops in 2005